tisdag 27 juli 2010

Vad jag pratar om när jag pratar om löpning


För länge sedan såg jag ett inslag i tv-programmet Babel om författare som har löpning som ett fritidsintresse. Det är en hel del författare som har det, kanske just för att de sitter så mycket och löpning är ett sätt att både rensa huvudet, få nya idéer och få motion. Där intervjuades bl.a. Haruki Murakami om sin löpning och hans bok Vad jag pratar om när jag pratar om löpning. Eftersom jag inte läst något av honom tidigare och jag dessutom (vanligtvis i allafall...) gillar löpning så blev jag lockad att läsa denna bok.
Boken handlar om delar av Harukis liv och om hans träning och deltagande i div. olika lopp.

Jag tycker att boken var intressant och läsvärd. Jag blev även sugen att läsa något mer av honom vid något annat tillfälle. Och inspirerad, javisst, men jag har inte samma driv och envishet som Haruki...

Betyg: 3

Inga kommentarer: