söndag 25 april 2010

Rallybrudar


I fredags såg jag och maken filmen Rallybrudar. Jag har sett den tidigare men för M var det första gången. Första gången jag såg den var för drygt ett år sedan på bio som började med en föreläsning av regissören Lena Koppel. Men tänk vad man hinner glömma på ett år! Jag kom ihåg de stora huvuddragen, men glömt en hel del. Filmen är hur som helst trevlig och smårolig. Inte så överdriven som en del svenska filmer kan bli.
Filmen handlar om Ulla som arbetar som veterinärassistent, men vars högsta dröm är att få köra rally. En av svårigheterna är att hitta en bra kartläsare...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag har postat ditt vårbokspaket idag, hoppas att det faller dig i smaken! :)
/ din hemlige bokvän

Boklusen sa...

Åh vad spännande!! Detta ser jag fram emot:)!